Sunday, May 15, 2016

Saya nak kurus..sobs

Saya jarang sgt rasa nak kurus..saya cuma akan merungut tak habis pasal nak kurus ni masa pregnant je..lepas tu dah tak sempat nak merungut, berat badan saya turun dengan cepat. Adalah sikit saki baki baby fat especially tang perut and peha. kekeke

Tapikan, sejak saya tak kerja ni, dalam masa tiga bulan pertama, berat saya bertambah 5kg! bygkan anda membeli beras 5kg, try kendong tgk..ha tu lah tambahan berat sy. aduhai..biasanya bila sy try be active sket and kurangkan makan, berat badan sy akan go back to normal la..range dlm 55-58kg.. tp now dah 60++.. betullah kata orang..bila umur meningkat, mulalah kita akan concern about beauty and health. kesihatan first, beauty second.. Tambah tambah pulak bila en hubby asek highlight, life begin at 40..his life la tu..bahaya nih...mak kena slim balik mcm dolu dolu demi kesejahteraan rumah tangga iol..

BTW dulu saya mmg gemok..masa form 5, berat sy 68kg okeh..debabs sgt..masuk matriks di USM, sem pertama sy rilek lagi..sem kedua dah panik sbb xde boyfren.kahkahkah..gile. pastu beli running shoes..sy memilih berjln kaki dari dewan kuliah matriks, atas bukit ko...mau semput memanjat (skrg dah takde dah matrikulasi USM) ke hostel desa permai (tempat shooting filem alisetan yg femes tu)..skip lunch, breakfast ala kadar, cuma sy dinner dgn fresh milk, apple and roti sket..mmg gila..sy kurus kering. kira berjaya la bila kita desperate kan? Lepas berjaya, tup tup dpt la boypren. *ok buang masa je..adik adik jgn bercinta masa belajar. naseb baikla berjaya grad dan jadi engineer.

Pastu berat badan naik sket bila kerja..senang hati kan..55kg camtula..just nice untuk ank dara..kekeke pastu putus cinta..tinggal tulang balik.. ekeleh..nak muntah bila fikir. tp masa kurus tu la En hubby pandang i, sebelum ni sket tak pandang, cakap dgn kite ni pandang tempat lain kemain sombong dia..tetiba je pas iol kurus, dia start sengih lain mcm..nampak cun kot badan nipis melayang tu..hahah  p/s: I love u sayang.. :P

Untuk anak anakku, Adam, Amir, Amar, Aryan, Caca.sila jangan langkah mommy ni ye..buang masa je bercinta time belajar. Sila belajar rajin rajin, betulkan niat mencari ilmu kerana Allah..insyaAllah tiba masa dan jodohnya, korang akan dpt pasangan kesyurga.

Ok berbalik pada permasalahan sy yg gemuks ni. apa yang sy buat dlm sebulan pertama ni..not much..kawal kalori intake, sedikit plank, burpees dan squat exercise. takcukup! metabolism sy low sgt..and saya tak boleh control pengambilan coffee..saya akui sy coffee addict. kronik boelh migrain kalau tak ambil. orang kata minum satu mug coffee, mmg semalaman tak tido... sy minum 3 mug, sy boleh kerabat atas katil and zzzz

Next phase, ada dlm 3 wks before puasa, sy kena jog, main football dgn my boys and kejar ecah dekat playground. itupun kalau hari tak hujan lah..

seriously sy sgt concern dgn ukur lilit pinggang saya..lemak lemak please go away..

target in 2 months, berat 55kg..amin amin..



3 comments:

dyanayusuf said...

hahhahha.. tergelak2 kita baca ni. panik ehh takde boyfren. leks laaa... kekkeke

Tisha said...

bongek aa sarah hahaha

SARAH AMIN said...

dua dua pengomen tegar blog aku ni, dua dua underwieght..argh..stress..haha