Monday, August 5, 2013

Yea! esok cuti raya

Baju budak2. checked!
Stok diaper and susu . Checked!
luggage mami and ayah. checked!
toto, bantal, selimut. checked!
servis kereta. checked!
toilettories. balik krg packing


tahun ni saya beraya di kampung  halaman sy di kedah. bohongla kalo ckp biasa2 je..sure la bersemangat nak beraya dgn family sendiri. hihih

raya ketiga baru balik ke rumah mertua. mmg gitu lah every year bergilir2 balik raya kt kg masing2.

ptg ni balik dr ofis, tapau je mknan iftar, lepas berbuka, nak isi tank perut anak2 kasik dioargbetul2 kenyang, bg diaorg main2 and tgk tv sampai tido. then baru angkut semua masuk van. ada naza ria gabak pun, bila anak berderet ni naza  ria yang bapak gabak tu masih tak cukup besar. rasa cam nak beli bas mini..modified jadi RV. huhuh

plan nka gerak by 12am. harap2 semapt sampai waktu sahur. worst case kitaorg gi kedai nasik kandaq kat penang time sahoq. eceh..saya ckp utagha dah ni.

mudah2an jln x jem sgt ke utara. harap x ada kemalangan dan perjalnan semua org selamat.

kepada yg ada penyakit panas baran bila dijln, belajarlah memaafkan org, anggapla kalau ada yg biadap di jln tu, dia tak cukup disekolahkan. tarik nafas and dengar lagu raya. sedikit kesilapan yg dibuat, mungkin akan beri kesan pada pemandu dan penumpang kenderaan yg lain. chill kay? :) khamis dah nak raya

 

1 comment:

sweet tooth said...

Selamat Hari Raya Sarah :-)