Friday, March 15, 2013

Susu Ibu memang terbaik.. :)

As Salam
 
Jom breast feed bayi kita! hehehehe

Tanam di dalam minda anda bahawa susu ibuadalah yang terbaik. bekerja tidak menjadi alasan untuk kita give up menyusukan bayi secara eksklusif. fikir yg kita wanita hebat. berkerja dan pada masa yang sama cari masa untuk pumping di ofis. sibuk? semua orang sibuk bila bekerja...cubalah manage masa sebaiknya untuk kita punya sedikit masa untuk mengepam. bukan untuk siapa2..untuk anak kita. :) cubalah ye.

Susu merudum? lakukan power pumping. saya lakukan power pumping ternyata berkesan. fikir positif...fikir yg susu sgt banyak.

menyusukan bayi secara eksklusif mmg memerlukan effort yang tinggi apatah lagi untuk ibu berkerja. Tak semua bos 'sporting' bila kita ke surau untuk pumping every 3-4 hours. kan?

Badan kita harus menerima khasiat makanan yang mencukupi kerana kita berkongsi segala nutrien yg diperlukan dengan bayi kita. jika kurang kalsium, klasium dari tulang akan di ambil oleh bayi. jgn hairan bila mengandung dan lepas deliver baby, gigi senang mereput. itu tandanya kalsium kita makin kurang. makan makanan berkhasiat, minum byk air

perlukan makanan tambahan? saya recommend Shaklee 3M. saya sendiri mencubanya, saya merasai perbezaan kualiti susu sebelum dan selepas mengambil suplemen ini. Sedikit investment, tapi hasilnya sgt menakjubkan. kita dapat extra benefit - kualiti susu meningkat + badan makin sihat. Jgn lupa product Shaklee adalah bersih, halal dan diuji secara klinikal.

Email saya untuk mengetahui jenis suplement yang sesuaiuntuk ibu mengandung dan menyusukan anak

No comments: