Monday, January 21, 2013

Saya hampir di dakwa

Salam..

wah ayat mcm nak dasatkan? ada org nak report polis sbb tipu duit, tak pos barang

ceritanya begini:

Agent saya cik A order satu produk sy, harga brg tu RM80. Saya teirma order hr Ahad. Sy inform yg saya akan pos hari Isnin.

En S, seorang despatch diamanahkan untuk pos, dan dia dgn selamat pun pos. Tracking number diberi pada hari isnin.

Hari selasa, Cik A telefon, customer bising brg belum sampai, kata guna pos laju, tracking number tak exist dlm sistem. customer pesan kat Cik A inform kat sy yg dia akan log report polis. ok yg brg tak sampai tu saya tka kisah...yg nak report polis mmg saya kisah..baru sehari pos ko dah gelabah itik tu pe hal? huhuhu rm 80 je pun, kalau transaction rm8juta ke bolehla gelabahkan. tunggula tiga hari waktu bekerja..pastuh nak gelabah pun gelabahla. sy pun pasti gelabah sekali sbb brg mungkin hilang. huhuh

Saya contact En S si despatch tu untuk dptkan pengesahan pengeposan barang..En S ckp mmg dia dah pos, tp petang di pejabat pos biasa, bukan pos laju. so bila dah lepas kul 4 ptg, mmg pungutan akan dibuat pukul 4 ptg next day. bermaksud brg tu skrg ni masih ada di pejabat pos serdang. sbb tu tracking number belum dimasukkan kedalam sistem.

so kepada cik customer, harap bersabar...esok smapailer tu.. huhuhu mmgle kita semua ni kalau order brg tak sabar nak dpt brgnye...kesilapan mungkin dipihak saya sbb tak pos terus di kaunter pos laju. ralat dgn apa yg berlaku..harap di maafin ya. jgnla report polis..sian anak2 akak ni ha..mak kena gi mahkamah gara-gara barang rm80..malu weih..reputasi kedai bonda juga terjejas. huhuhuh

saya pun mmg nk customer dpt brg tepat pada masa, tapi harap customer beri masa dua - tiga hari bekerja untuk Pos malaysia deliver brg.


p/s: dugaan berniaga online gitu lah ye.. harap ni insiden pertama dan terakhir. amin

7 comments:

dyanayusuf said...

haha..gelabah itik la customer u nih.
org lain sebulan brg x sampai pon takde repot polis oke.

Kay said...

kelakarnya

pernah jugak order barang tak sampai spt pos ekspress cakap "sampai hari esok" tu... beli barang harga 200 jugak, tp takyah la gelabah kot...

ieza said...

Eeee mmg mengelabah itik la customer tu..baru order rm80 jek kottttt bukan 800.... Kecoh jek lbeyyy

Anonymous said...

customer u x pernah oder online kot. hehe

sweet tooth said...

Sarah, kena buat disclaimer kat blog, bgtau brg dijangka sampai bila....khas untuk pelanggan yg gelabah itik nih. Huhuhuhu....

syiela said...

hehehhe pengalaman mematangkan kita.. mcm2 ragam customer ni.. tapi saya belum pernah kena lg la

siti norsarah Aminuddin said...

Hehehe tq all sbb memahami rintihan hati i ni..harap x berlaku lagi.