Thursday, January 24, 2013

Kisah gemuk saya & Slimming set Shaklee

Nak kurus dgn cara mudah? tak mudah ye kengkawan untuk kurus..beruntung pd sesiapa yg ada high metabolism..cepat je badan tu mengecik walhal kaut mkn..

tp yg metabolism rendah mcm sy ni...mmg kena berdiet, bergerak aktif baru kurus.

Saya gemuk masa kat hostel tingkatan 4&5, apa taknya mkn dan tido je keje nya..bygkan dgn ketinggian 159cm,berat saya cecah 65kg..oh anak dara..gemuk tul..hehehe

masuk matriks, saya start berdiet..minum susu,mkn roti, and miltivitamin...saya memilih jln kaki didalam kampus usm penang dari menaiki bas. mmg betul2 nak kuruslah..habis  matrik, naik thn satu..saya jadi mahasiswa yg berat hanya 50kg..hehehe

so sy maintain kurus sbb sy kurang mkn..bila dah kawen..berat badan naik le..sbb asal hubby mkn, saya pun mkn..masa mengandungkan adam, berat naik mendadak..baru tiga bulan pregnant, berat cecah 64kg! dleiver Adam berat 70kg++. oh no...lepas deliver bb konon nak diet balik..tau2 lepas tiga bulan pregnant lagi..kali ni kembar...huhuh mmg giantla badan.. perut tka usah cerita lah kan.

baju purple tu adalah mami adam yg gemuks
baru kurus lepas deliver twins, pregnant balik. jadi gemuk balik kali ni lagi giant. lagi gemuk dr peknankan kembar. so sy bertekad, nak kuruskan badan...lepas dleiver baby, saya bfeed baby. percayalah dgn BF baby, berat badan kita pasti turun..turun byk okeh..sbb sy mmg kuat mkn..byk mana saya makn pun tetap menurun timbang kilo sbb sy bf.

tp ada satu point, berat tak turun lagi dah. tmabah pula si kecik tu dah cecah sethn lebih. jadi saya kembali berdiet..smabil diet, saya pakai felinna inchloss nak kurangkan benjolan lemak di perut, pinggul and lengan. org tnaya sayaberkesan ke? mmg berkesan sbb tu saya berani jual. huhuh

tapi sy tak bergantung pada tu je..itu cuma fokus tuk bakar lemak di stgh tmpt. bukan kesuluruhan badan.

Selain tu saya ambil Lecithin, ESP dan alfalfa shaklee. itu pun bila ingat..kengkadang tu bz sgt tak ambik. tapi walaupun tka berdisiplin sgt..saya berjaya menurunkan berat badan dari 55kg ke 52kg. percayalah..tka tipu punye..huhuhu

Adam masuk lima tahun..mami dah kurus balik.. yea! sorry xde gambo sengsorg..sbb tka cukup cun nak posing ala model..hahaha
 
 
skrg ni saya ada dua org customer shaklee yg nak mencuba program diet shaklee ni. Jadi saya ingin menyeru pada kaum ibu yg nak kurus, sblm korang jejakkan kaki ke  saloon kuruskan badan yg kosnye beribu2...tryla set makanan tambahan Shaklee yg khusus untuk menrunkan berat badan. jgn fikir cantik..fikir sihat ye. kolestrol berlebihan dlm salur darah akan membahayakan kesihatan dan mengganggu fungsi organ seperti jantung, otak. kita harus sihat demi anak2 dan suami.

nak tahu program kurus shaklee? email saya: sitinorsarah@gmail.com

atau sms/whatsapp: 019-3833108. free consultation pada yg menghubungi.

 

No comments: