Friday, March 9, 2012

Edisi Jumaat - Random stories

As Salam all,

Excited sgt hari ni because today is Friday! yea yea! tonight saya plan nak biarkan anak2 saya bermain toy diaorang dalam bilik mainan dioarg tu. sellaunya saya cuma benarkan dioarg berada dlm bilik tu pada hujung minggu sahaja. My 110th rules, boys can only be in their play room only during weekend..heheheh kejam punya mak. sebenarnya saya malas nak kemas bilik tu. ..lepas dioarg main bilik tu jadi huru hara tau..mcm kena puting beliung jadinye

Update cerita anak2:

Lately ni, Amar jadi seorang yg ikut kepala sendiri je, harsh ke statement  tu? okla..dia suka guna words 'tak nak' in everything i said, i gave, or i offered walhal dia nak benda tu.

contohnya, Amar sgt mengantuk dan terlelap pun depan TV, saya ajak dia tido, then dia akan jerit marahkan saya sambil jawab 'tak nak!' habis dia ckp tak nak tu..dia ajak saya tido.. samalah kalau dia nak susu..saya tanya nak susu ke tak, dia automatically akan cakap 'tak nak!' tapi lepas berapa saat pastuh dia inform saya yg dia nak susu. bila saya counter statement dia with my statement mcm "oh..amar nak susu ye" dia jawab balik..'amar tak nak!!!" padahal dia dah heret saya kedapur bg isyarat suh buat susu. aisy pening den dgn budak ni.

Aryan baru lepas inject Hepatitis B. Saya bertanya  pasal injection for chicken pox, Dr cakap umor 14 bulan baru boleh inject..kena tunggu lg 7bulan lah kalau cenggitu

Amir dan Adam, as usual ok je..dah matured sket, kurang tantrum pulak diaorg ni. Adam tu dah pandai merajuk..bila saya marah dia akan merajuk sambil ckp "kite taknak kawan mami die" isk..nape ade die kat blkg ayat tu nak oi..salah tu.

Amir tu nampak cam rajin sket..dia rajin layan Aryan main, tidokan Aryan mcm abang besar pula Amir ni. Dia ni nampak pengemas sikit. suka susun kasut, simpan nursery bag ditempat sepatutnya, etc 2 so takde komen apa lah pasal Amir ni..saya akan selalu bg stamp 'Great!' or 'Welldone' pada tgn dia byk2 sbb dia paling good boy.

 Tadi saja je layan google, tgk gambar2 comel dari Google. cute sgt baby2 ni..jom layan

source: Google

Boring
Jelir lidah

Bikini model
penyanyang

Sembelit ke ni?
Masalah keje


Aisy..tensen nye


hah berjaya!
Oopss terkentut la


rasa nak menari lah

angaunye saya
this pic remind me of my Aryan


sweet baby tido


alolo sweetnye kakak

baby bam bam seksi



lagi baby byk rambut
byknye rambut

2 comments:

:: zara :: said...

sarah, yg suntik utk chicken pox tu optional ke?dia utk apa?nk bg immune x kena chicken pox smpai bebila..ke cmane?

Bonda Adam said...

zara..
yup optional to avoid baby dari kena chicken pox..my twins x sempat inject dulu sbb by 9 months dioarg dah infected dgn virus tu. doc ckp masa 14 months baru boleh get the vaccine. there are few optional injection mcm rotavirus and hepatitis A kot..not sure. tapi rota virus tu ada some said ada DNA babi. so kite tak plan nak ambik. pray je la jgn my baby kena rotavirus. huhuhu

charge for injection chicken pox dlm RM140++ tak cover by Proton. kena guna pocket money ..