Wednesday, March 7, 2012

Dream Vacation Home- Photo Gallery

Hola Gorgeous!

How's you day today? saya hari ni super duper tak busy. Project dah slow, my work load dah jadi sgt kurang, so ada byk masa berpeleseran di pinterest, facebook, blog..hihihi

hari ni nak share gambar2 yg menarik untuk design rumah anda..for those yg nak bina rumah or renovate rumah, perhaps the design can inspire you to build a unique house yg bukan tipikal design rumah2 di malaysia..hehehe

Untuk saya? berangan saja...tapi seronok kalau dapat membantu rakan2 mendapatkan ilham mencantikkan rumah korang. I know renovation cost is not cheap. Untuk besarkan dapur sahaja kena da cost rm35k minimum..one of my friend besarkan living room and dapur the cost is about 100k MYR okay...untuk saya bergaji kecil ini, sigh.....tapi tak kisahlah..duit simpan berkepuk2 dlm bank tu tak guna pun watpe kan..baik besarkan aset keluarga tu..bila kita balik rumah dari office, rumah cantik, teratur, wangi mesti hati jadi senang dan tenang. kalau dapur luas dan cantik, mesti semangat nak masak..betul tak? suami pun sayang

saya stop membebel skrg..ok ladies..enjoy the pic..jom berfantasi!



Saya suka open space mcm ni..tapi di Malaysia tak boleh wat cenggini, bahaya..pencuri suka hati nanti


Design bumbung yang unik, kat bawah ada garage kereta. menarik



Rumah yang sama, tapi angle berlainan. bestkan dinner kat luar rumah camtu..open air..tapi kalau kat malaysia, berbahang le panas
..


Isk, walkway ke garage..detailnye la architect ni.


dinding kaca, nampak yard yg cantik..waaaa syoknye


Menarik..syoknye kalau design untuk vacation home..


Tgk luar nampak biru laut..tenang nye jiwa raga kan?


Saya memang suka ruamh yg design simple mcm ni..dan byk tingkap kaca..rumah jadi cerah.

Ni pun cantik


Design ni serabut sket...tapi ada satu rumah kat putra height yang tiru design rumah tingkat atas ni

Ok cukup setakat tu dulu ye... next time saya post lagi byk gambar2 untuk sesama kita berangan kay? daaa..

2 comments:

Greeny House said...

tgk gambar2 ni, sy jugak turut berangan!huhu..

best rumah byk cermin ni la..luas permandangan..~♥
tp kat m'sia panas - kena psg aircond letak temp sejuk lebih skit la.. :)

Thanks sharing this pc..segar mata memandang rumah2 chantek!

Bonda Adam said...

kan? cantik kan? thanks for coming..