Tuesday, February 28, 2012

oit pencuri...ko mmg jahat..

br dpt perkhabaran dr kampung...rumah abah dimasuki pencuri entah kali keberapa puluh..mcm2 modus operandi prncuri...potong grill tingkap, cabut grill tingkap, masuk ikut stor rumah, eyptc.. kali ni pencuri tu masuk sewaktu adik ada di rumah...!

adik sy tu adik perempuan..sy panggil kak teh.. according to kakteh, pencuri tu masuk mungkin masa dia buka pintu dan keluar bermain dgn baby, kucing kami tu..pastuh k teh masuk ke dalam rumah dan kunci pintu..kiranya kak teh berada dlm umah dgn pencuri tu...takutnya....

waktu kteh masuk dlm bilik, mujur dia kunci pintu..waktu tu kteh dgr bunyi kerusi berlaga.. dia saspenla sbb dia sengsorg je dlm rumah.. keluar check, pintu almari abah terbuka..rasa ada org dlm rumah, kteh lari masuk dlm bilik dan kunci pintu bilik..tunggu abah dan ibu balik..

abah balik, pintu gril dapur dah terbukak..pandai pencuri tu cari kunci pintu...jam abah dan aksesori barang kemas tiruan ibu hilang..seb baik yg emas tulen ibu simpan ditempat lain..bukan di rumah tu.

syukurlah dia tak apa2 kan adik sy tu..apapun, saya kena minta abah pasang cctv di bhgn blkg rumah dan setiap bhgn rumah yg selalu dimasuk pencuri..

ya allah, lindungilah ahli keluargaku dari mala petaka..

2 comments:

Munnafendy said...

isy nasib baik kakteh nyorok..biar lah brg hilang asalkan selamat..pncuri ni mcm2 cara diorang...

Bonda Adam said...

Itulah..syukur kteh slmt..harap2 lepas ni xjd lg kejadian camni..