Wednesday, December 21, 2011

Kemaruk nak vacation

Skrg ni cuti sekolah, ramai staff tempat saya bekerja ni ambil cuti untuk bawa anak balik ke kampung or bercuti2 malaysia / bercuti di luar negara. Dlm FB byk yg shout bawak anak gi hong kong disneyland, universal studio singapore, gi langkawi, gi sabah etc2..

Anak2 saya masih kecil so dlm list plan 2012 saya langsung tak ada plan yg diletakkan di bawah kategori 'vacation'. bukan takde plan langsung, tapi terlupa nak listkan..ehehehe memandangkan Aryan dan besar sket dan budak2 tu dah makin paham bahasa dan senang diurus, saya rasa saya boleh start bawak anak2 saya berjalan di tempat2 menarik berdekatan rumah. hujung tahun ini saja saya dah bawa anak2 ke teluk batik, zoo dan sight seeing kat beberapa tmpt lain. cuma tak berani overnight di hotel/ resort sbb taknak ganggu gust lain dgn jeritan anak2 ku..huhuhu malu den!

so untuk tahun 2012 ni, saya nak plan satu percutian yang menarik untuk anak2...mungkin nak ke pantai juga, tapi tgklah tak sure di mana destinasinya...bergantung pada budget yg ada..hehehe

di masa hadapan, saya nak bawa anak2 bujang saya untuk experience percutian yg lebih mencabar..contohnye bawak diaorg ke taman negara, island hoping, back pack ke country yg menjadi idaman mami untuk jelajah such as turkey, morocco, india, china and russia. huhuhuh boleh ke?

saya tka pernah keluar negara bersama keluarga, cuma sekali keluar atas urusan kerja di UK. hanya singgah di 3 negara: perancis, England and Belgium. pengalamannya MasyaAllah sungguh menyeronokkan tpai lebih seronok kalau ada anak2 dan en hubby. lagipula pergi sbb meeting, mmg tka dpt explore tempat yg saya singgah. nasib baik my bestpren cik mimi @  http://mimiamilia.blogspot.com datang melawat masa di norwich dan teman saya melihat2 bandar. kalau tak mesti saya hanya memerap di bilik hotel saja. huhuhu

di Amsterdam: Pic taken by Che Mad, my bos. segan siot sbb masa tu takdela kenal baik sgt dgn beliau

Sight seeing di Amsterdam. Ramai ckp bandar ni kotor, tapi bagi saya, MasyaAllah, cukup istimewa.

Ini saya, 2 minggu mengandungkan Aryan. taktau yg saya tgh preggy. mata bengkak nangis rindu kembar dan adam padahal gi kejap je. Beg galas penuh dgn susu yg di pam dlm flight...ahahaha

InsyaAllah, kalau ada rezeki, pasti akan berjalan2 dgn anak2 dan en hubby bila tiba musim cuti sekolah yg akan dtg..amin..

2 comments:

FiraHamzah said...

jeleskan tengok orang bercuti dgn family jauh2?..aku pun tak dapat nk plan cuti jauh2 sbb askar kecik berderet2..mmg leceh. tapi utk dalam malaysia nih kira gagahla jugak. hishhh, tak sabar nk tunggu dorang nih besar..nak g bercuti negara org. hehe..

waaaaa, jeles tgk gmbar2 ko kat UK. aku teringin giler nk kesana..tapi tak mampuuuuu..huhuhu..

Bonda Adam said...

mmg jeles fira..tapi anak kite tu kecik2 lagi..takpe tunggu depa besar sket boley gi jejalan..aku paling teringin nak bwk depa pi negara winter sonata. tapi abih duit beli baju sejuk la plak

ala..gi uk tu aku gi sbb urusan keje je..kalo tak jgn harap dpt pi