Tuesday, November 29, 2011

Susu dan diaper...

Bila dah ada ramai anak, takde topik lainla yg akan dibincangkan oleh kami suami isteri melainkan tentang susu dan diaper. Susu Adam dan twins telah di downgradekan dari Anmum ke Fernleaf. Alhamdulillah diaorg suka yg perasa honey tu. so jimat sungguh.. skrg ni tiga2 hero harimau muda tu (cewah! berangan) akan consume around 10 pack of Fernleaf formula dgn harga average RM20.90 sepaket. so dlm RM200 la untuk susu saja. uisy jimat byk tu. kalau pakai anmum mau dekat rm400. mujur aryan BF... jimat mak nak oi!

Selain susu, diaper juga mesti sentiasa ada stok di rumah. Anak2 saya ni heavy wetter sbb diaorg ni waktu malam je mau dua tiga botol susu sorg. so kenalah beli brand yg ok sket tapi bukanlah brand yg mahal2 mcm Mommypoko tu... dulu saya bg dioarg pakai Drypers. Tapi disebabkan saya tak dpt kerja kat kilang SCA hygiene pembuat diaper tu, so saya berpatah arang takmoh beli lagi Drypers..ahahaha adake patut... Misi utama kerja kat company tu pun sbb nak dpt staff purchase dryper.. 1 karton dlm rm50 kot... staf purchase adalah soklan pertama saya pada project manager SCA hygiene yg interview saya, sbb tulah agaknya saya tak dpt position tu kot. Ahahaha apa aku melalut nih.

Dari kiri - diaper Aryan, Adam dan kembar

Actually drypers dah tak sesuai dgn anak saya sbb dioarg ni heavy wetter..cepat sgt bocor, jadi saya bertukar kepada huggies atau pet pet..sbb tahan sket bocor. saya beli je mana yg paling murah sbb harga diaper ni flactuate.Buat masa sekarang Tesco tgh offer harga yg rendah untuk Huggies, RM29.99 /pack. sekali borong mesti 2 packet for XL size for Adam. 2 packet for L size for Twins and M size for my little bunny, Aryan. Hohoho seoronok pengilang huggies kalau tau fact ni. kalau masuk tgh bulan, I must buy another 2 packet for twins..for adam and aryan usually tak perlu beli lagi dah.

Oh saya tak sabar tunggu Adam cakap dia takmau pakai diaper lagi dah.. saya malas nak potty train dia sbb tak sanggup nak mengelap lantai kalau dia ter'pee' di luar toilet. biar dia pandai sendiri boleh tak?

No comments: