Wednesday, November 30, 2011

Rutin lepas office hour

Saya selalunya akan tiba dirumah pukul 6 ptg. If saya decide nk cook for dinner, then I will be in the kitchen for a while for cooking preparation 

6.20 pm - headed to Taska. If we arrive at 6.31, it will be considered as 1 hour OT - must pay RM6 heheh. that's why time management is very important here

Sampai di rumah, saya akan bg diaorg mandi dan makan



hasil lepas makan, kena kemas and sapu lantai..~sigh~


lepas tu bg dioarg main2 kejap and watch cartoon


then aroung 8.30pm send them upstairs because it is  zzzzzzzzz time. yeahaa!

Amir 
Amar

Adam
Aryan

After they all fallen asleep,saya ada byk urusan yg harus diselesaikan seblm mid nite. mcm cinderella pulak bunyiknya. sbb bila dah midnite, saya nak tido!

#1: clean up the dining room, wash dishes and wash bottle. see below picture..agak byk  botol budak2 ni yg nak dibasuh

  
  #2: unpack their nursery bag, masukkan baju2 nak dipakai esok, keluarkan baju2 yg dah dipakai. basuh baju bucuk dioarg
Baju yg ready untuk disidai

#3: Sidai baju. skrg ni kan musim hujan, kadang2 kena sidai di living hall dibawah kipas silingyg diputar laju. heheheh

#4: Kemas living room and masukkan toy yg diaorg main  dlm storage room. sorry takde gamba


#5: buatkan hubby nescafe..rutin yg wajib setiap mlm time dia layan internet. pun takde gamba

#6: watch tv / membaca until 12 midnite. tu pun kalau ada masa lah kan. ~~~yawn~~~

current reading: 100 ways to boost your self confidence. baru baca sampai  page 3 while BF Aryan last nite, apstuh dah ngantuk..huhuhu


p/s: Novel Bagaikan Puteri dah habis dibaca..mmg best! next target nak beli buku cinta sang ratu, chronology dari novel bagaikan Puteri.




rutin yg sama akna berulang2 sampailah anak2 saya dah besar..mungkin dlm 5-6 thn lagi...waaaaa

4 comments:

Tishya said...

oh my... bz nya sarah... supermom la sarah!!

Bonda Adam said...

mmg meletihkan..nanti bb sit keluar musti akan jadi bz cam kite

FiraHamzah said...

hahaha, comel okkkehh anak2 ko tido, tergelak aku tgk! pinggang ko ada rasa sakit2 tak babe buat keje2 rumah non stop sampai mid nite? aku ni rasa mcm nak cabut pinggang dibuatnyer..huhu..sama la kite, lagi 5-6 thn baru leh relax kot..itupun kalau tak terberanak lagi..hahaha :P
apepun, we are super duper MOM in this earth!! :D

Bonda Adam said...

yes babe!, we're the super duper hottest mom in the world..ahaha perasan

mmg sakit pinggang le babe lepas buat keje..apa boley buat..by umo aku 36thn baru boley rileks...