Sunday, October 9, 2011

EBM and power pumping & update anak2

Aryan Sufi sudah berumur 2 bulan. yea...setakat hari ni, saya berjaya fully bf my little Aryan. hari SAbtu lepas kami ke Pusrawi untuk injection 2 bulan, berat Aryan dah cecah 5.75kg... bila tgk record abg2 dia, itu berat dioarg masa between 3 to 4 months. aduhai, montel jugakla anak bongsu mami ni... hihihihi..

hari ni hari ketiga saya bekerja, saya dah start buat power pumping every two hours. pagi ni cuma berjaya dpt 7oz. kejap lagi saya nak ke surau untuk third session. hopefully dapat cecah target 3 oz for every session. lagipun my aryan menyusu around 2.5oz for every 1.5 to 2 hours. kadang2 bila dia tido lebih tiga jam baru dia minum dlm 3 oz. tapi itu di rumah, di nursery, his bbsitter ckp dia minum dlm 20oz to 25 oz sehari, average dlm 4 oz for each feeding. biar betoi..? takpela..apapun saya akan sentiasa bekalkan 4 bottles of EBM 25oz in total untuk budak tecit tu... jagi mami kenalah berusaha keras untuk bykkan stok EBM.

waa lama tka update pasal kembar dan Adam.. budak tiga orang tu ok je.. dha jadi abang, diaorg sentiasa mengalah dgn baby. agak penyayang dgn baby tapi amat kejam dgn sesama sendiri. saya mcm ada anak kembar tiga.. sentiasa nak bersama tapi tak boleh bersentuh kulit...mesti ada peperangan yg dahsyat. rumah amat meriah skrg ni..tapi saya harap msa dpt diperlahankan, sbbnya budak2 tu nampak cpt sgt membesar. dah tak ada lagi wajah baby dioarg..oh saya sgt rindukan masa dioarg baby dulu.. suka sgt cuddle adam dan kembar... tak sangka dah ada tiga anak bujang.. hmmm cepat sungguh masa berlalu..tau2 dha nak terima menantu. hihihi

No comments: