Sunday, July 3, 2011

Kisah Upin & Ipin Saya





"Hi Nama saya Amar Rayyan! Ni kembar saya:"




"Hi! Nama saya Amir Rayyan:




~Ni bukan kisah kami berdua, ni kisah kami semua! :) ~







Kalau Abang Adam tgk cerita Upin Ipin, mesti dia akan ckp Upin tu Amir, Ipin tu Amar. Walhal budak kembar tu langsung tak sama dgn Upin Ipin, Upin Ipin botak, Amir & Amar byk rambut. Agaknya, tu gelaran si Kembar kat Nursery kot.... hihihi



Upin & Ipin saya ni mmg tak boleh bersentuhan kulit, mesti bergaduh..aku pukul kepala kau, kau pukul kepala aku..aku cubit kau, kau cubit aku...aku gigit perut kau, kau gigit perut aku.. gaduh sampai guling2 atas lantai tau. pening kepala saya dibuatnya.



Weekend lepas, saya ingat dapat berehat dirumah dgn dioarg, mmg tak boleh rehat bila asyik bergaduh aje. hari Jumaat petang, Amir dah buat hal nak main basikal roda tiga dekat nursery sampai tak nak balik. meraung2 dlm kereta nak basikal. Saya dan ayahnya melilau kat Giant Putra height, kedai basikal kat Alam MEgah dan sampai ke Maidin USJ cari basikal untuk Amir. pencarian gagal sbb ayah tu cerewet, nak murah dan berkualiti..mmg tak dptlah kan.



Hari Sabtu malam ada makan2 di rumah Pak Long Adam, so kitaorg anak beranak pun pegilah ke Cheras. Takdir tuhan ada kedai barang permainan kanak2 depan rumah Pak Long je. rambang mata tgk basikal mcm2 design. Tapi last2 ayah taknak beli basikal sbb Amir pendek lagi, kaki tak sampai. dia beli mcm kereta yg tolak guna kaki tu je. Kalau beli satu sure gaduh so kenalah beli 2 biji (ada lagi satu design lebih kurang dah sedia ada dirumah) untuk cukupkan tiga. kalau tak gaduh lagi. lega! dah sehari lebih Amir jadi cranky sbb nak toy idaman dia tu. akhirnya tercapai jugak hajat dia tu.



Pagi Ahad pukul 3 pagi, Amir dah bangun nak turun bawah. agakya dia terhidu bau kereta sorong baru dia tu... hihihi puas pujuk baru nak sambung tido. Pukul 8 pagi saya bawa turun ketiga2 budak ni, Nampak je kereta sorong baru, Amir dan Adam terus terjah ke kereta sorong baru. Sian Amar, naiklah yg lama. Siap dioarg tak kawan dgn Amar lagi sbb pakai kereta sorong lama. Amar pandang2 je dua budak eksyen yang tak nak geng dgn dia.










Amir: "Abang Adam, cool lah kereta sorong kita duaorang kan"


Adam : "A'a...kereta sorong Amar dah buruk, tak best"






Amir: "agak2 kereta abang Adam berapa torque and power dia ek?"


Adam: "psst, Amar tu usyar2 keter kite lah..buat donno je, kejap lagik melalak la tu"









Adam:" Cool lah Amir nye hon ni, siap ada lagu happy birthday"

Amir: "Blah cepat Abg Adam karang budak kat belakang tu guna kasih sayang Mami untuk rampas keter kite"



Heheheh tak sampai 30 minit dioarg main sorg satu, last2 tiga2 bergaduh nak keter sorong kaler hijau yang Amir naik tu sbb tu yang paling best bagi dioarg. Saya ingatkan beli sorang satu dapat elak diaorg bergaduh, rupanya masih bergaduh sbb berebut design yg paling best. adoila!


Maaf tak smepat ambik gambar dioarg tgh bergaduh sbb masa tu saya dah jadi Incredible hulk!


Kalau kat rumah tok abah, benda alah ni yang dioarg rebutkan..







Tok abah suruh saya bawak balik Shah Alam, saya tak nak sbb nanti saya migrain dgr jeritan diaorg berebutkan kereta ni.


Hai budak2..cepatlah korang besar.

9 comments:

syiela said...

hehehhe... jgn sampai migrain kak.... ada sja nk rebut ye.. besar nanti gaduh cara besar pulak ^_^

Bonda Adam said...

ahahaha yerla syiela..bingit telinga dgr diaorg menjerit. satu taman boley dgr.

dah besar nanti lain cara pulak gaduh. jgn berebut gf yg sama sudahlah. hihihi

Mimiamilia said...

ahaha lawak tul..

semalam aku pi carboot beli baju baby. then hari ni pegi mothercare ada offer..guwe sambaq satu baju tido utk baby aryan.. hang nak cat,leopard atau dinosour? pilih satu..nanti aku pass dekat kawab aku yg nak balik malaysia hujung bulan ni.

ni contoh : http://www.mothercare.com/Mothercare-Cat-All-In-One/dp/B003VKT1ZQ?ie=UTF8&ref=sr_1_1&nodeId=42850041&sr=1-1&qid=1309775194

Bonda Adam said...

yea yea..nanti aku inform ek..sorry smlm aku mc

Bonda Adam said...

ahahhaa kelakar tgk all in one outfit tu.. yg cat pun comey gak.. tka kesah pun yg mana2 satu..

Anonymous said...

comelnye anak-anak sarah..=) geram tgk!

Bonda Adam said...

TQ..tapi sapa ni yek...

aienun said...

bongok la kak...kuaq abis ayaq2 mata owg baca ! smpah lawak !

Bonda Adam said...

Ahaha..mmg target nk bg ainun kuaq ayaq mata..